Παναγιώτης Θεοδοσίου
 
  • English
  • Greek
ΜΕΝΟΥ
Αρχική Σελίδα
Βιογραφικό Σημείωμα
Εργογραφία
Συναυλίες
Δισκογραφία
Εκδόσεις
Αρθρογραφία
Ραδιοφωνικές Παραγωγές
Οπτικοακουστικό Αρχείο
Επικοινωνία
Αναζήτηση
NEA
Καλώς ήλθατε στο δικτυακό τόπο του συνθέτη Παναγιώτη Θεοδοσίου!

Μπορείτε να ακούσετε ηχητικά δείγματα από τα έργα του αλλά και να μοιραστείτε μαζί του τις ιδέες και τις απόψεις σας.

Επόμενες εκδηλώσεις:
I. IXNOS ensemble Two Concerts
Διαφορετικές μουσικές που γράφτηκαν ή διασκευάστηκαν για το σύνολο από Έλληνες συνθέτες. Γέφυρα μεταξύ τους, η μουσική συνθετών του 20ου αιώνα, με την ιδιαίτερη ματιά και τον ήχο των ixnos ensemble.
έργα B.Martinu, A.Schnittke, E.Satie, Γ.Koυμεντάκη, Γ.Δούση, Philip Glass, Κοκκόρη, A. Copland, Chic Corea και Π. Θεοδοσίου.
Βύνη Φουντά, πιάνο, Νίκος Κατριτζιδάκης, φλάουτο, Γιάννης Χαρμπίλας, κοντραμπάσο, Σωκράτης Αγγελάκος, τύμπανα. Συμμετέχει η μέτζο σοπράνο Ιρένα Αθανασίου
α.Κυριακή 21 Απριλίου 2019, ώρα 20:00
Αετοπούλειο, Φιλικής Εταιρείας και Τομπάζη, Χαλάνδρι
β. Δευτέρα 13 Μαΐου 2019, ώρα 19:00 Τρίτο Πρόγραμμα Ελληνικής Ραδιοφωνίας ΕΡΤ
II.Ρεσιτάλ Πιάνου Θοδωρή Τζοβανάκη.
Έργα Ελλήνων Συνθετών. Δ. Μητρόπουλου, Ν. Σκαλκώτα, Μ. Χατζηδάκι, Π. Θεοδοσίου ("Scenes from Ancient Greece").
Δευτέρα 20 Μαΐου 2019, ώρα 19:00
Τρίτο Πρόγραμμα Ελληνικής Ραδιοφωνίας ΕΡΤ
ΙΙΙ. Ρεσιτάλ Τσέλου Fabiola Ojeda
Έργα για βιολοντσέλο.Παναγιώτη Θεοδοσίου "Eros"
Μάιος 2019, Μικροσκοπικό Θέατρο
Δεξίππου 5, Πλ. Ταξιαρχών,Πλάκα
IV.Ρεσιτάλ Κοντραμπάσου Γιώργου Αρνή
Έργα για Κοντραμπάσο. Παναγιώτη Θεοδοσίου "Affliction".
Ίδρυμα Θεοχαράκη, Μέρλιν 1, Αθήνα
V.Μουσικό Φεστιβάλ Χίου
Ρεσιτάλ τραγουδιού της Μαργαρίτας Συγγενιώτου με τον Χρήστο Μαρίνο στο πιάνο. Έργα Ελλήνων Συνθετών. Παναγιώτη Θεοδοσίου "Sappho's Eros"
Ιούλιος 2019


Welcome to the website of the composer Panagiotis Theodossiou!

You can hear sound clips from his works and share your ideas and opinions.

Next Concerts:
Ι.IXNOS ensemble Two Concerts.
Different music styles written or arranged especially for the ensemble by Greek composers.
Bridges between 20th century music and the special sound aspect of IXNOS ensemble.
Works and transcriptions by B. Martinu, A. Schnittke, E. Satie, G.Koumentakis, G. Doussis, Ph. Glass,
Ev. Kokkoris, A. Coplant, Ch. Corea and Panagiotis Theodossiou.
α.Sunday April 21, 2019, 20:00
Aetopouleio Cultural Center, Filikis Etairias & Tompazi, Halandri
β. Monday May 13, 2019, 19:00 Third Program of Greek State Radio
II.Thodoris Tzovanakis Piano Recital.
Works by Greek Composers. D, Mitropoulos, N.Skalkotas, M. Hatzidakis,P. Theodossiou ("Scenes from Ancient Greece").
Monday My 20, 2019, 19:00
Third Program of Greek State Radio
ΙΙΙ. Fabiola Ojeda Cello Recital
Works for cellol.
Panagiotis Theodossiou "Eros"
May 2019, "Mikroskopiko" Theater
Dexipou 5, Taxiarhon Square, Plaka, Athens.
IV.Yiorgos Arnis Contrabass Recital
Works for Contrabass. Panmagiotis Theodossiou "Affliction".
Theocharaki Foundation
Maerlin 1 Athens
June 2019
V.Chios Music Festival
Margarita Syggeniotou - Christos Marinos, Voice - Piano Recital.
Works by Greek Composers. Panagiotis Theodossiou "Sappho's Eros"
July 2019
LINKS
Καλογεροπούλειο Ωδείο
 
 
Νέα - Upcoming events
IXNOS Quartet Concert Εκτύπωση E-mail

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ι-Bohuslav Μartinu: Jeux II, no3, Andantino

II- Alfred Schnittke: Suite in the old style, τρία από τα πέντε μέρη
1. menuet
2. fugue
3. pantomima (Μεταγραφή: Π. Θεοδοσίου)

III- Eric Satie: Danses de travers, πρώτο μέρος

IV- Γιώργος Κουμεντάκης: «Μεσόγειος Έρημος», τρία μέρη
1. Θυμάρι
2. Αλογάκι της Παναγίας
3. Λιβελλούλα (Μεταγραφή Β. Φουντά - Π. Θεοδοσίου)

V- Γιώργος Δούσης: That Person, για μέτζο σοπράνο, σε κείμενο Έρι Κύργια,
μέτζο σοπράνο η Ιρένα Αθανασίου, διευθύνει ο Γιώργος Δούσης


VI- Philip Glass: Facades

VII- Ευάγγελος Κοκόρης: Horizon’s Line

VIII- Aaron Copland: Four Piano Blues, δύο μέρη
1. Freely poetic
2. Soft and languid- For Andor Foldes

IX- Chic Corea: Children’s Songs No 1,2,4,5,6.

X- Παναγιώτης Θεοδοσίου: Jazz trio suite, σε επτά μέρη
1. Fugue
2. Jazzy
3. Gnome
4. Seven Times Twelve
5. Nocturne
6. Fire Dance
7. Pyrrihios

…λίγα λόγια για τα έργα

Ο τσέχος Bohuslav Martinu (1890 -1959), την περίοδο που έζησε στο Παρίσι ήρθε σε επαφή με την τζαζ. Η γόνιμη επίδρασή της είναι φανερή στους διάφορους κύκλους με μινιατούρες που συνέθεσε την περίοδο αυτή, με την ανάλαφρη διάθεση και τη ρυθμική εφευρετικότητα που χαρακτηρίζει και τον κύκλο «Jeux», (παιχνίδια).

Ο Alfred Schnittke (1934-1998), με τη σουίτα σε παλαιό στυλ, για βιολί και πιάνο-έργο του 1972- συνθέτει ένα εύθραυστο έργο, φόρο τιμής στην μπαρόκ σουίτα, προσθέτοντας μικρά ειρωνικά σχόλια με τη βοήθεια προσεκτικά επιλεγμένων διαφωνιών. . Το τρίτο μέρος της σουίτας (menuet), είναι το σάουντρακ μιας παιδικής ταινίας και περιέργως πώς, η μουσική είναι μάλλον εσωστρεφής και λυπημένη, ενώ το τέταρτο (fugue), συνοδεύει έναν αθλητικό άνδρα στις περιπέτειές του, με τη μουσική να είναι γρήγορη, εξωστρεφής, σε μορφή μιας δυναμικής φούγκας.
Σε αυτό το κλίμα ο Παναγιώτης Θεοδοσίου δίνει τη γραμμή του βιολιού στο φλάουτο, ενώ προσθέτει γραμμή στο κοντραμπάσο που ισορροπεί και συμπληρώνει τα δυο άλλα όργανα.

Ο Eric Satie (1866-1925), «πατέρας» της σύγχρονης μουσικής, προάγγελος του μινιμαλισμού, συνέθεσε τρεις σειρές danse de travers, το 1897. Τα ατμοσφαιρικά αυτά κομμάτια, από τα οποία απουσιάζουν οι διαστολές, οι γραμμές των μέτρων, μιας και ο Satie θεωρούσε ότι φυλακίζουν τη μουσική, με τη συνεχή τους ροή, τις απλές μελωδίες και τις ήπια διάφωνες αρμονίες, δημιουργούν ένα μελαγχολικό κλίμα.

O Γιώργος Κουμεντάκης (1960-) σημειώνει χαρακτηριστικά για το έργο του:
Η Μεσόγειος Έρημος είναι ένας Κύκλος σύντομων κομματιών για πιάνο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2000, εμπλουτίζεται, όμως, με τον καιρό με νέα έργα και παίρνει κάθε φορά νέα μορφή, σαν ένας ζωντανός οργανισμός που προσαρμόζεται στις αλλαγές του χρόνου και των περιστάσεων. Προϋπόθεση; Όλες οι προσθήκες και αλλαγές πρέπει να αναφέρονται στο ίδιο εσωτερικό ταξίδι, που μεταμορφώνει σε μουσική τις μνήμες του συνθέτη από τη χλωρίδα και την πανίδα της Μεσογείου.
Η Μεσόγειο Έρημος έχει ως αφορμή μία ιστορική πραγματικότητα: «Πριν πολλά πολλά χρόνια» λέει ο συνθέτης «το μέρος αυτό της Μεσογείου ήταν έρημος. Ύστερα από πολλούς συνεχείς σεισμούς έσκασε η γη και γέμισε μέσα σε λίγα χρόνια ζωή χάρη στο νερό της θάλασσας που πήρε τη θέση της ερήμου. Και βέβαια, θέλει ιδιαίτερη προσοχή, διότι με την αλόγιστη χρήση του ανθρώπου και την κατάχρηση του περιβάλλοντος η Μεσόγειος κινδυνεύει να μετατραπεί πάλι σε έρημο. Παράλληλα, κινδυνεύει και η ψυχική ισορροπία του σύμπαντος, την οποία δυστυχώς ο ίδιος ο άνθρωπος έρχεται από μόνος του να διαταράξει».
Η ισορροπία που υπάρχει στη φύση υπάρχει και μέσα στο ίδιο το έργο, καθώς όλα τα κομμάτια μπορούν να ερμηνευτούν με οποιαδήποτε σειρά διαλέξει ο πιανίστας, ενώ μπορούν να συνυπάρξουν δημιουργικά και με άλλες δράσεις.
Η πρώτη εκτέλεση παρουσίασε το έργο με ταυτόχρονη προβολή βίντεο-ταινία του Αλέξανδρου Ψυχούλη, ενώ μία μεταγενέστερη εκδοχή εμπλέκει στο έργο τον εικαστικό Πέτρο Τουλούδη με ένα video installation και μία performance.


Γιώργος Δούσης – That person
Η ιδέα-πρόσκληση να δημιουργήσω ένα νέο έργο για το σύνολο «Ixnos Ensemble» πυροδότησε νέα ακουστικά ερεθίσματα στο μυαλό μου κυρίως λόγω της ιδιαιτερότητας του συγκεκριμένου συνόλου μέσα στο οποίο υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργήσει ένα rhythm section μέσα σε ένα μικρό σύνολο, αλλά και να αξιοποιηθεί το κάθε όργανο αυτόνομα, ως μονάδα. Κατ’επέκταση σκέφτηκα να αξιοποιήσω το ιδιαίτερο αυτό ensemble «παντρεύοντάς» το με ένα είδος με οποίο έχω ασχοληθεί αρκετά έντονα τα τελευταία χρόνια, αυτό της φωνητικής μουσικής. Το έργο γράφεται σε πρωτότυπο κείμενο το οποίο δημιουργήθηκε «κατά παραγγελία» για την συγκεκριμένη συναυλία από την δραματουργό και συνεργάτιδα Έρι Κύργια (με το λιμπρέτο της οποίας ανεβάσαμε τον Ιανουάριο του 2019 σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση την όπερά μου «Εντα Γκάμπλερ» του X. Ίμπσεν-σε συμπαραγωγή Ε.Λ.Σ. και «The medium project»). Η σύμπραξη του “Ixnos Ensemble” τη λυρική τραγουδίστρια Ιρένα Αθανασίου είναι κάτι το οποίο προσδοκώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αναμένω να αποτελέσει μια ξεχωριστή στιγμή στη συνθετική μου παλέτα.

Philip Glass - facades
To έργο του μεταμοντερνιστή και κορυφαίου μινιμαλιστή συνθέτη, προοριζόταν για το φιλμ Koyaanisqatsi. Τελικά προστέθηκε στο άλμπουμ του Glassworks, που αποτέλεσε σύμφωνα με τα λεγόμενα του συνθέτη, τη γνωριμία του με ένα πιο πλατύ κοινό.

Ευάγγελος Κοκκόρης- Ηοrison’s Line
Το έργο horison's line (γραμμή του ορίζοντα) γράφτηκε το 1986 αρχικά για τις παγκόσμιες μουσικές μέρες για τρίο (flute ,v.cello ,piano) με μιά minimal διάθεση. Δεν στάλθηκε όμως στον διαγωνισμό γατί τελικά συμπεριελήφθη στη μουσική που συνέθεσα για το ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ με προτροπή του σκηνοθέτη Κ.Κατσαρόπουλου, το οποίο θα εκπροσωπούσε την Ελλάδα στου Ολυμπιακούς της Σεούλ. Έκτοτε έγραψε την τροχιά του. Στη σημερινή version, μετά από προτροπή του αγαπημένου μου φίλου φλαουτίστα Νίκου Κατριτζιδάκη, παρουσιάζεται για φλάουτο, κοντραμπάσο, πιάνο και αυτοσχεδιαστικά τύμπανα.
Πάντα οι μεταγραφές είναι γοητευτικές γιατί ξεδιπλώνουν πτυχές που ίσως ο δημιουργός να μην έχει σκεφτεί..


Ο Aaron Copland (1900-1990), αγαπημένος μαθητής της Nandia Boulanger στο Παρίσι του 1920, ενστερνίστηκε τις επαναστατικές ευρωπαϊκές τάσεις της εποχής. Γυρνώντας στην Αμερική, θέλησε να συνθέσει αμερικάνικη μουσική, ενσωματώνοντας στην προσωπική μοντερνιστική του γλώσσα τη μουσική που κυλούσε στις φλέβες του, τη jazz. Στα τέσσερα piano blues -έργο του1926-1944- η γλώσσα του blues που είναι η βάση της jazz, είναι προφανής, αλλά η γραφή του Copland με τη ρυθμική πολυπλοκότητα και την παράλληλη παράθεση μελωδιών κάνει το έργο του προσωπικό, και μας βάζει στον πειρασμό να τονίσουμε αυτά ακριβώς τα στοιχεία της δικής του γλώσσας.


Chick Corea Children’s Songs, 1984, νο 1,2,4,5,6
Ο Chick Corea ασχολήθηκε με τη σύνθεση αυτού του έργου από το 1971 μέχρι το 1984. Η συλλογή των είκοσι μικρών τραγουδιών με πολύ απλά θέματα, έχει σαν πρόθεση, σύμφωνα με το δημιουργό της, την ανάδειξη της παιδικότητας, δηλαδή της ομορφιάς που κρύβεται στην απλότητα. Τα λιλιπούτεια μέρη που αποτελούν τη συλλογή έχουν πολύ μικρή ανάπτυξη, αλλά μεγάλη ποικιλία στο χαρακτήρα, τη ρυθμική επεξεργασία και τη μελωδική γραμμή.

Ο Παναγιώτης Θεοδοσίου, με κλασικές σπουδές αλλά παράλληλα με jazz ακούσματα και έχοντας περάσει πολλές ώρες αυτοσχεδιάζοντας στο πιάνο, όπως χαρακτηριστικά λέει ο ίδιος…
Η “Jazz Trio Suite” γράφτηκε στις αρχές του 2014 ειδικά για το σύνολο “ΙΧΝΟS ENSEMBLE”. Κάθε ένα από τα επτά, δεξιοτεχνικού χαρακτήρα, μέρη του, - Φούγκα, Jazzy, Gnome, Seven Times Twelve, Νυχτερινό, Χορός της Φωτιάς και Τοκκάτα βασίζεται σε αντίστοιχα παλαιότερα έργα του συνθέτη (“Music and Vision” για διάφορα σύνολα, “Litlle Studies” για πιάνο, “Hellenic Suite” για βιόλα και πιάνο,“Suite from Ancient Greece” για πιάνο) διασκευασμένα στο ιδίωμα της progressive jazz.
Αρχική πρόθεση του συνθέτη ήταν να δοθεί μια συνέχεια στις περίφημες σουίτες για φλάουτο ή άλλα όργανα και jazz piano trio του Claude Bolling που αποτέλεσαν εξάλλου και το πρώτο υλικό προς εκτέλεση για το σύνολο “ΙΧΝΟS ENSEMBLE”.
Είναι αφιερωμένη στα μέλη του συνόλου.
 
"Μουσικές Μορφές" Κανάλι της Βουλής Τηλεόρασης Εκτύπωση E-mail


Ο Κωνσταντίνος Κακαβελάκης συνομιλεί με “3 συνθέτες από την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών., τον Παναγιώτη Θεοδοσίου, τον Γιώργο Μηνά και τον Κωνσταντίνο Λυγνό”
για την πορεία της προσωπικής τους μουσικής δημιουργίας και τους προσανατολισμούς τους.
Συζητούνται επίσης θέματα που αφορούν την παιδαγωγική πορεία και σημασία των μουσικών εμπειριών και βιωμάτων σε σχέση με την ελληνική μουσική ιστορικότητα, την εξέλιξη και πολυμορφία της και την γενικότερη αίσθηση της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας ηχητικής μεταμόρφωσης.
Επίσης γίνεται αναφορά στα πρόσφατα ταξίδια τους στη Κίνα στα πλαίσια των διεθνών συναντήσεων της ISCM
[ Διεθνής εταιρεία Συνθετών] και τη σημασία τους.
Η επικοινωνιακή διάσταση των μουσικών προσπάθειών τους, ως συνύπαρξη στο παρόν αποκαλύπτει μια επιμελή προσπάθεια διαμεσολάβης και γεφύρωσης με την ίδια την σύγχρονη πραγματικότητα με μια δική τους φυσιογνωμία μέσα στα σφαιρικά πλαίσια μιας διευρυμένης και πολυσχιδούς σήμερα μουσικής έκφρασης, Διάρκεια 2 ώρες και 5 λεπτά.

Μουσικές Μορφές – Βουλή Τηλεόραση Επιμέλεια – Παρουσίαση: Κωνσταντίνος Δ. Κακαβελάκης
"3 συνθέτες από την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών",
Παναγιώτης Θεοδοσίου, Γιώργος Μηνάς Κωνσταντίνος Λυγνός .
Διεύθυνση παραγώγής: Φανή Μπεχράκη, Ελευθερία Μελενίκου:
Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2018 Ωρα: 00.30 π.μ 

 
ISCM World Music Days - Beijing Modern Music Festival Εκτύπωση E-mail


Between Times

A Concert by Trio Clavino

 At 14:00 on May 26, 2018 / Saturday

CCOM Recital Hall






Διάκριση από την Διεθνή Εταιρεία για την Σύγχρονη Μουσική -
High distinction by the International Society for Contemporary Music (ISCM)

Το πρόσφατο έργο μου "Between Times" για κλαρινέτο, βιόλα και πιάνο που είχε σταλεί
από την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών μαζί με έργα διακεκριμένων Ελλήνων συνθετών
στην Διεθνή Εταιρεία για την Σύγχρονη Μουσική (ISCM - International Society for Contemporary Music) επιλέχθηκε τελικά για να εκπροσωπήσει τη χώρα μας, ανάμεσα σε 63 συμμετοχές - μία για κάθε χώρα -
στις φετινές Διεθνείς Μουσικές Μέρες του 2018 που θα διεξαχθούν στα πλαίσια
του Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής από τις 19 ως τις 27 Μαΐου στο Πεκίνο.
Ερμηνεία από το Trio Clavino (Christy Banks - clarinet | Simon Maurer - viola | Xun Pan - piano)
Η συγκίνηση είναι μεγάλη και η τιμή ακόμη μεγαλύτερη. 


 
Carla Rees Athens Recital Εκτύπωση E-mail


 
Συναυλία Ιονίου Πανεπιστημίου Εκτύπωση E-mail
Το Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων ερμηνεύει επτά νέα έργα μουσικής δωματίου. 

Οι δημιουργοί τους, μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες, τα συνέθεσαν ειδικά για να παρουσιαστούν σε αυτήν την συναυλία.

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017
Ιόνιος Ακαδημία
20:30 

Συναυλία Συνόλου Φεστιβάλ Ιονίων
σε συνεργασία με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σύνθεσης 
του ΤΜΣ του Ιονίου Πανεπιστημίου

Πρόγραμμα συναυλίας 

Παναγιώτης Αποστόλου: Κύκλοι, για φλάουτο και πιάνο
Μελίνα Βλάχου: Άπειρος Χώρα, για κλαρινέτο, βιόλα και πιάνο
Δημήτρης Δοξάκης: Light in August, σονάτα για κλαρινέτο και πιάνο
Παναγιώτης Θεοδοσίου: Between times, για κλαρινέτο, βιόλα και πιάνο
Νάντια Καχριμανίδου:Colours, για φλάουτο, κλαρινέτο και βιόλα
Γρηγόρης Πολύζος: Subconscious, για φλάουτο, κλαρινέτο και πιάνο
Κώστας Σαββανής:Thunersee, για φλάουτο, βιόλα και πιάνο

Το Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων απαρτίζεται από τους μουσικούς:
Γιώργος Σκριβάνος, φλάουτο
Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, κλαρινέτο
Ηλίας Σδούκος, βιόλα
Στέφανος Νάσος, πιάνο

 

Χορηγοί:
Ίδρυμα Α.Γ.Λεβέντη
NICHOLAS & MATTI EGON

 
Muzyka Europy: Grecja antyczna - Grecja współczesna Εκτύπωση E-mail

Μουσική στην Ευρώπη
Αρχαία Ελλάδα -  Μοντέρνα Ελλάδα
Ελληνικοί μύθοι, αποσπάσματα από τα Ομηρικά έπη "Ιλιάδα" και "Οδύσσεια"
ανάμεσα σε έργα Ελλήνων συνθετών (Μ. Τραυλού, Μ. Αλεξιάδη, Δ. Τσιμπάνου, Γ. Παπαμήτρου, Ε. Πάπαρη, Γ.Βασιλαντωνάκη, Π. Θεοδοσίου (Little Jazz Piece for Iwona), Σπ. Μάζη, Α. Καραστάθη και Χρ. Αναστασίου) 
για σόλο φλάουτο καθώς και φλάουτο και φαγκότο
από την Iwona Glinka - φλάουτο, τον Miroslaw Pachovicz - φαγκότο και Wojciech Stachura - αφήγηση.
Kosciol Chrystousa Krola (Εκκλησία του Βασιλέως Χριστού) 
Gdansk, Blog. Ks. Franciszka Rogaczewskiego 55 Πολωνία
Κυριακή 25 Ιουνίου, 19:00

 
enLIVE 2 - LIVE MUSIC IN SILENT FILM Εκτύπωση E-mail

25, 27, 29 January 2017
The Shoe Factory, Nicosia / 8.30pm

Έπειτα από τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε πέρυσι, το enLIVE επιστρέφει ξανά τον Ιανουάριο του 2017 για μια ακόμα συναρπαστική σειρά «κινηματογραφικών προβολών – συναυλιών». Πρόκειται για το πρώτο φεστιβάλ του είδους του στην Κύπρο, κατά το οποίο το κοινό έχει την ευκαιρία να απολαύσει ορισμένες από τις πλέον αριστουργηματικές ταινίες του Βωβού Κινηματογράφου συνοδευόμενες ζωντανά επί σκηνής από πρωτότυπη μουσική σύγχρονων συνθετών. Μέσα στο πλαίσιο του enLIVE, παρουσιάζονται παράλληλα ταινίες μικρού μήκους από σύγχρονους σκηνοθέτες που βασίζονται σε μουσική κλασικών συνθετών, αλλά και αρκετές δραστηριότητες όπως εκπαιδευτικά εργαστήρια και διαλέξεις. 

Το enLIVE 2, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 25, 27 και 29 Ιανουαρίου 2017, θα φέρει κοντά μας τρεις από τις σημαντικότερες ταινίες του βωβού κινηματογράφου, οι οποίες είναι τόσο διαφορετικές και αντίθετες μεταξύ τους όσο και οι πόλεις, οι ζωές και οι χαρακτήρες που προβάλλονται μέσα από αυτές. Επιπλέον, ως εισαγωγή των ταινιών, θα προβληθούν ταινίες μήκους από ομάδα σύγχρονων Κύπριων κινηματογραφιστών, οι οποίες θα βασίζονται σε κλασική μουσική. Η ζωντανή ερμηνεία της μουσικής από ένα αριθμό ταλαντούχων μουσικών έχει ως στόχο να αναδείξει με θαυμάσιο τρόπο τη διάθεση και την ατμόσφαιρα της κάθε ταινίας, αποκαλύπτοντας τους μη-άμεσους συμβολισμούς της και αποκωδικοποιώντας το βαθύτερο της νόημα. Ως αποτέλεσμα, το enLIVE 2 θα αποτελέσει ανεπιφύλακτα μια μοναδική και συναρπαστική οπτικοακουστική εμπειρία, που δεν πρέπει να χάσετε! 

ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017 / 8:30PM

“IT” (1927)
Συνθέτης: Παναγιώτης Θεοδοσίου
Ζωντανή εκτέλεση: Αλέξανδρος Μακρής (πιάνο)Ευστάθιος Κιοσόγλου (κλαρίνο)Βασίλειος Παναγιωτόπουλος (κρουστά), Γιώργος Αρνής (κοντραμπάσο)

Το «It» είναι μια βωβή ρομαντική κωμωδία του 1927, σε σκηνοθεσία Clarence G. Badger, που αφηγείται την ιστορία μιας πωλήτριας που ερωτεύεται το όμορφο και πλούσιο αφεντικό του πολυκαταστήματος όπου εργάζεται. Βασίζεται σε μια νουβέλα της Έλινορ Γκλυν, η οποία είχε αρχικά δημοσιευτεί αποσπασματικά στο περιοδικό Cosmopolitan. Η ταινία, η οποία προβλήθηκε για πρώτη φορά στο Λος Άντζελες τον Ιανουάριο του 1927, ανέδειξε την πρωταγωνίστρια Clara Bow σε ένα σημαντικό αστέρι, και οδήγησε το κοινό να την αποκαλέσει «The ‘it’ girl». Για πολλά χρόνια, η ταινία θεωρήθηκε πως είχε χαθεί, αλλά ένα αντίγραφο βρέθηκε στην Πράγα το 1960. Το 2001, το Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου των ΗΠΑ επέλεξε την ταινία για να διατηρηθεί στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου ως «πολιτιστικά, ιστορικά ή αισθητικά σημαντική".

Την πρωτότυπη μουσική της ταινίας «It», για τζαζ σύνολο, συνέθεσε ο Παναγιώτης Θεοδοσίου και θα την εκτελέσουν ζωντανά οι Αλέξανδρος Μακρής (πιάνο), Ευστάθιος Κιοσόγλου (κλαρίνο), Βασίλειος Παναγιωτόπουλος (κρουστά), Γιώργος Αρνής (κοντραμπάσο).

Πληροφορίες: Ίδρυμα Τεχνών Φάρος Τηλ. +35722663871 / www.pharosartsfoundation.org 
Εισιτήρια: €10 για κάθε μέρα ήr €25 και για τις τρεις μέρς
Box Office: Από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Τεχνών Φάρος www.pharosartsfoundation.org και στο Τηλl. 9666-9003 (Δευτέρα-Παρασκευή 10:00πμ-3:00μμ)


Το enLIVE, το οποίο πραγματοποιείται υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Αλέξανδρου Μούζα, στηρίζει η Πρεσβεία της Ελλάδος στην Κύπρο.
 
(C)2007 Παναγιώτης Θεοδοσίου.
powered by PromoWeb