Παναγιώτης Θεοδοσίου
 
  • English
  • Greek
ΜΕΝΟΥ
Αρχική Σελίδα
Βιογραφικό Σημείωμα
Εργογραφία
Συναυλίες
Δισκογραφία
Εκδόσεις
Αρθρογραφία
Ραδιοφωνικές Παραγωγές
Οπτικοακουστικό Αρχείο
Επικοινωνία
Αναζήτηση
NEA
Καλώς ήλθατε στο δικτυακό τόπο του συνθέτη Παναγιώτη Θεοδοσίου!

Μπορείτε να ακούσετε ηχητικά δείγματα από τα έργα του αλλά και να μοιραστείτε μαζί του τις ιδέες και τις απόψεις σας.

Επόμενες εκδηλώσεις:
I.Συναυλία με έργα Ελλήνων και ελληνικής καταγωγής συνθετών για φωνή (countertenor) και εκκλησιαστικό Όργανο (17ος - 21ος αι.). Ερμηνεύουν οι Νίκος Σπανάτης και Χριστίνα Αντωνιάδου. Έργα των Γκαετάνο Γκρέκο, Δημητρίου Αγαθίδη, πρίγκηπος Ιωάννη Καρατζά,Κωνσταντίνου Χαρικιόπουλου, Μπόρις Παπαντόπουλο, Σκαρλάτου Φωτεινού, Ζωρζ Ατανασιαντές, Τζων Σινόπουλου-Ουίλσον, Γεωργίας Ταγγίρη, Μάρκου Σοφιανόπουλου, Κώστα Νικολαίδη και Παναγιώτη Θεοδοσίου.
Ιστορικός χώρος Αγγλικανικής Εκκλησίας Αθηνών. Κυριακή 22 Απριλίου, 20:30
Είσοδος: 12 Ευρώ
II. 2018 Διεθνείς Μουσικές Μέρες, Κίνα
Το επιλεγμένο έργο "Between Times" για κλαρινέτο, βιόλα και πιάνο θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Φεστιβάλ Μοντέρνα Μουσικής του Πεκίνου (19 - 27 Μαΐου). Ερμηνεία από το Trio Clavino.
Practice Building Recital Hall
Central Conservatory of Music, Beijing, China, Σάββατο 26 Μαΐου 2018, 2:00 μ.μ.


Welcome to the website of the composer Panagiotis Theodossiou!

You can hear sound clips from his works and share your ideas and opinions.

Next Concerts:
Ι.A Concert with works by Greek and greek origin composers for countertenor voice and church organ
(17th - 21st c.)
Works by Gaetano Greco, Dimitrios Agathidis, prince Ioannes Caradja, Konstantinos Charikiopoulos, Boris Papadopoulo, Skarlatos Foteinos, Georges Atanassiandes, John Sinopoulos - Wilson, Georgia Taggiri, Marco Sofianopoulo, Kostas Nikolaidi, and Panagiotis Theodossiou.
Historical monument of St' Paul's Anglican Church in Athens, April 22, 2018, 20:30
Entrance: 12 Euros
ΙΙ.2018 ISCM World New Music Days,China
The selected work "Between Times" for clarinet, viola and piano will represent Greece in Beijing Modern Music Festival (May 19-27, 2018). Performance by Trio Clavino.
Practice Building Recital Hall
Central Conservatory of Music, Beijing, China, Saturday, May 26, 2:00 p.m.
LINKS
Καλογεροπούλειο Ωδείο
Μουσικό Διαδυκτιακό Περιοδικό
 
 
The Five Sacred Trees Εκτύπωση E-mail
1. John Williams (1932 -     ): "The Five Sacred Trees", Concerto for Basoon and  Orchestra. Eò Mugna - Tortan - Eò Rossa -  Craeb Uisnig - Dathi.
2. Toru Takemitsu (1930 - 1996):"Tree Line"
3. Alan Honhaness (1911 -     ):   Symphony no.2, op.132, "Mysterious  Mountain. Andante con moto - Double Fugue  (Moderato maestoso, allegro vivo) - Andante espressivo.
Tobias Picker (1954 -     ) : "Old and Lost Rivers".
("Ta Moussika' magazine, 5, Spring 2000) Judith LeClair: basoon
John Williams: conductor
London Symphony Orchestra
SONY

"Κάπου σε μια ξεχασμένη χώρα, σ' ένα ξεχασμένο χρόνο ο άνεμος γινόταν ένα με τα φύλλα των ιερών δένδρων. Γεμάτο έκπληξη από το μελωδικό ήχο, το ανθρώπινο γένος στάθηκε ν' ακούσει. Μέσα από την ησυχία η μουσική γεννήθηκε." Τα λόγια του σχολιαστή της παρούσας δισκογραφικής έκδοσης  Jamake Highwater θα μπορούσαν να είναι το moto για την σύναξη των τόσο ετερόκλητων, υφολογικά, έργων που συμπεριλαμβάνονται εδώ."Όλη η μουσική σ' αυτην τη συλλογή" συνεχίζει ο ίδιος "είναι αφιερωμένη στον εορτασμό του κόσμου της φύσης που βρίσκεται πέρα από την ανθρώπινη αδυναμία. Είναι η μουσική που αρνείται την Δυτική ιδέα σύμφωνα με την οποία η φύση είναι απλώς μία πηγή και όχι ένα ολοκληρωμένο σύνολο καθ' ενός από εμάς. Οι συνθέτες της μουσικής αυτής αποτελούν μία  μικρή ομάδα οραματιστών, που ζωντανεύει περισσότερο το "δράμα" του κόσμου παρά το "δράμα" των εαυτών μας και που έχουν δημιουργήσει ένα διαφορετικό είδος μουσικής ευαισθησίας, δίχως ντροπή μελωδικό και συνάμα βαθιά τρυφερό."

Μία μικρή, λοιπόν, ομάδα οραματιστών, τέσσερεις συνθέτες του καιρού μας, οι John Williams, Toru Takemitsu, Alan Hovaness και Tobias Picker, αμερικανικής κυρίως καταγωγής, εκτός βέβαια από τον κορυφαίο Ιάπωνα συνθέτη, δεύτερο στη σειρά, του οποίου, μάλιστα, το αιώνιο ταξίδι  προηγήθηκε λίγους μήνες πριν την παρούσα ηχογράφηση προσδίδοντας μία ιδιαίτερη χροιά στη μετά θάνατον αυτή δισκογραφική παρουσία, αγγίζει με τη συνθετική της γραφίδα την ζωντανή φύση αφουγκραζόμενη το σφυγμό και την πνοή της και κυρίως εντοπίζοντάς την στην μεταφυσική της απόληξη, την ανθρώπινη παρουσία και οντότητα.
Τέσσερα έργα εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους συναντώνται σ' αυτή τη κοινή πρόταση. Το πρώτο "The Five Sacred Trees" του John Williams είναι ένα concerto για φαγκότο και ορχήστρα - ανάθεση στα 1995 για τα 150 ζωής της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης - κάθε ένα από τα πέντε μέρη του οποίου οδηγούν το "ξύλινο" αυτό πνευστό στη συνάντησή του με τον ομώνυμο κέλτικο μύθο και τα αντίστοιχα πέντε δένδρα του, που συμβολίζουν με διαφορετικό τρόπο την τελετουργική σχέση του ανθρώπου με τη φύση και τη μεταφυσική. Το έργο αρκετά απαιτητικό στη γραφή του για το χαμηλής έκτασης  πνευστό, ακολουθεί μία νεοκλασσική γλώσσα με έντονο το κέλτικο φολκλορικό στοιχείο. Αν και έχει πολύ ενδιαφέρουσες στιγμές στο σύνολό του επαφίεται περισσότερο στις συνθετικές δεξιότητες του μεγάλου κινηματογραφικού αστέρα του καιρού μας και λιγότερο στην ίδια την έμπνευση.
Η Ιαπωνική παράδοση και η ποιητική φλέβα του Toru Takemitsu συστήνουν την πιο άρτια, ίσως, από όλες τις συνθέσεις της παρουσίασής μας. Το "Tree Line" του 1988 για συμφωνική ορχήστρα είναι ένας  νεοϊμπρεσιονιστικής διάθεσης και μυσταγωγικής ατμόσφαιρας φόρος τιμής στην "απτόητη νηφαλιότητα των δένδρων και την δύναμή τους να εμπνέουν μία υπερπλήρη αίσθηση χρόνου και αιώνιας καρτερίας. …. Το "Tree Line" είναι μία τέλεια μινιατούρα, που στροβιλίζει με κομψότητα, νότα προς νότα, το δικό της όραμα  του χρόνου σαν στοιχείο του ήχου."

Η αρκετά παλαιότερη Συμφωνία αρ.2, έργο132 του 1955, με τον υπότιτλο "Μυστηριώδες Όρος", του αρμενικής καταγωγής  Alan Hovhaness κουβαλά σίγουρα κάτι από την ανατολική παράδοση και διάθεση, που σίγουρα μας απομακρύνει από τις Δυτικότροπες απόψεις περί μυστηρίου ενώ παράλληλα μας οδηγεί σε ένα περισσότερο μυστικό οραματισμό. Το ύφος  εδώ είναι ρομαντικό και η γλώσσα καθαρά τροπική.
Το τελευταίο έργο της συλλογής "Old and Lost Rivers" υπογράφει ο νεότερος από τους τέσσερεις συνθέτες Tobias Picker και είναι αποτέλεσμα μίας ακόμη ανάθεσης από την Συμφωνική Ορχήστρα του Houston to 1986 για την επέτειο ίδρυσης της πόλης του Texas. Μία συλλογική παραγγελία στην οποία ο αμερικανός συνθέτης ανταποκρίθηκε δίχως φανφάρες και τυμπανοκρουσίες, αλλά με μία απλή και πολύ ευαίσθητη, χαμηλών τόνων, σύνθεση στο πολυτονικό ύφος ενός  Coplant, που αναφέρεται στο μυστήριο και την γοητεία που κρύβουν οι ποταμοί που πηγάζουν από το αχανές παρελθόν και χάνονται οφιοειδώς στις ανεξερεύνητες χαράδρες.

Η ερμηνεία της Judith LeClair στο είναι γοητευτική ενώ ο John Williams αποδεικνύεται, για άλλη μία φορά, εκπληκτικός δεξιοτέχνης της μπαγκέτας εμπρός στην Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου.
(περιοδικό "Τα Μουσικά", τ.5, Άνοιξη 2000)
 
(C)2007 Παναγιώτης Θεοδοσίου.
powered by PromoWeb