Παναγιώτης Θεοδοσίου
 
  • English
  • Greek
ΜΕΝΟΥ
Αρχική Σελίδα
Βιογραφικό Σημείωμα
Εργογραφία
Συναυλίες
Δισκογραφία
Εκδόσεις
Αρθρογραφία
Ραδιοφωνικές Παραγωγές
Οπτικοακουστικό Αρχείο
Επικοινωνία
Αναζήτηση
NEA
Καλώς ήλθατε στο δικτυακό τόπο του συνθέτη Παναγιώτη Θεοδοσίου!

Μπορείτε να ακούσετε ηχητικά δείγματα από τα έργα του αλλά και να μοιραστείτε μαζί του τις ιδέες και τις απόψεις σας.

Επόμενες εκδηλώσεις:
Carla Rees Athens Recital
Η Carla Rees ερμηνεύει έργα για άλτο φλάουτο και μπαρόκ φλάουτο κλασικών και μπαρόκ συνθετών.
Θέατρο RADAR. 8 Νοεμβρίου 2017 21:00
Έργα G.F.Telemann, C.Ph.EBach, J.J.Quantz, M.Oliva, C.Morsink, S.Frew, Ν. Χαριζάνος, Π.Θεοδοσίου, (Flow για σόλο άλτο φλάουτο) Κ.Ρεκλείτη, Κ.Ναντζόρου

Welcome to the website of the composer Panagiotis Theodossiou!

You can hear sound clips from his works and share your ideas and opinions.

Next Concerts:
Carla Rees Athens Recital
Carla Rees on Classical and Modern Composers
at Radar Theater (Ag. Ioannou & Pytheiou, Athens, Greece)
November 08, 2017 21:00 Carla Rees performs on alto flute and baroque flute works by G.F.Telemann, C.P.E.Bach, J.J.Quantz, M.Oliva, C.Morsink, S.Frew, N.Harizanos, P.Theodossiou, (Flow for alto flute solo) K.Rekleiti, K.Mantzorou
LINKS
Menestrelon
Ορχήστρα των Χρωμάτων
Μουσικό Διαδυκτιακό Περιοδικό
Ecclesia
Ένωση Ελλήνων Μουσουργών
 
 
Terje Rypdal Εκτύπωση E-mail
Κριτική CD
Undisonus-Ineo
1. Undisonus for Violin and Orchestra
2. Ineo, for Choir and Chamber Orchestra
Ερμηνευτές :
a. Terje Tonnesen : violin Royal Philharmonic Orchestra, London, conducted by Christian Eggen
b. “Grex Vocalis” directed by Carl Hogset, “The Rainbow Orchestra” conducted by Christian Eggen.
Εταιρεία : ECM
Ημερομηνία ηχογράφησης : α. 9/1986, β. 11/1987
("Ta Moussika" magazine, 2, Winter 1996-97) Δυο έργα κοινής αισθητικής περιλαμβάνει η παρούσα δισκογραφική έκδοση της ECM. Το ένα οργανικό, σε μορφή κοντσέρτου, το άλλο κυρίως φωνητικό, στην μορφή ενός ρέκβιεμ. Και τα δύο προσδιορίζουν από κοινού το «άλλο» πρόσωπο ενός κλασικού, για τα δεδομένα της παρούσας δισκογραφικής εταιρείας, δεξιοτέχνη του αυτοσχεδιασμού.
Ο νορβηγός Terje Rypdal, γνώριμος ίσως από τις πρώτες του ηχογραφήσεις σαν κιθαρίστας για λογαριασμός της ECM από τη δεκαετία ήδη του ’70, εδώ σίγουρα μας εκπλήσσει. Μια κρυφή πτυχή αποκαλύπτεται, μια πτυχή όμως που δείχνει να είναι απλώς η κορυφή ενός αγνώστου μεγέθους παγόβουνου.
Τα αινιγματικά νορβηγικά φιόρδ μες στον χειμώνα, που όχι άστοχα, ίσως, εικονίζονται στο πολύ προσεγμένο εξώφυλλο του δίσκου, δείχνουν να αποτελούν το φυσικό περιβάλλον για τη δημιουργική ευαισθησία ενός τέτοιου συνθέτη, αλλά και την κατάλληλη ατμόσφαιρα για την κυοφορία τέτοιων συμφωνικών έργων. Η μυστηριώδης μελαγχολία του παγωμένου τοπίου, αλλά και το δέος του ευμεγέθους και γιγαντιαίου στην όψη, η αυστηρή συμφωνική πλοκή, αλλά και το νεορομαντικό περίγραμμα που χαρακτηρίζει και τα δύο έργα, μας γυρίζει πίσω στο παρελθόν και κατευθείαν στα συμφωνικά έργα ενός πρωτοπόρου της Βόρειας Σχολής, του Γιαν Σιμπέλιους.
Ακούγοντας κανείς και τις δυο συνθετικές απόπειρες, έχει την εντύπωση ότι έχει προϋπάρξει ένας μεγάλος αριθμός δημιουργιών, που χάρισαν στον συνθέτη μια αβίαστη και γεμάτη πείρα γραφίδα. Και αυτό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, καθώς τα έργα φέρουν αντίστοιχα τους αριθμούς op. 23 και 29, ενώ, όπως δηλώνει ο συνθέτης στη συνέντευξη που περιλαμβάνεται στο εσώφυλλο της ψηφιακής αυτής έκδοσης, το συνθετικό του opus έφθανε έως τη χρονολογία παραγωγής (1990) στον αριθμό 48.
Το πρώτο από τα δυο έργα είναι ένα τριμερές, αν και σε  ενιαία μορφή, κοντσέρτο για βιολί (να θυμηθούμε άραγε και εδώ τον Σιμπέλιους;) αφιερωμένο στον βιολονίστα Terje Tonnesen. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το έργο εκτελέστηκε για πρώτη φορά από την Φιλαρμονική του Μπέργκεν το 1984, αποκτώντας τον τίτλο της σύνθεσης της χρονιάς από την Ένωση Νορβηγών Συνθετών.
Όσο για το δεύτερο έργο, το αινιγματικό Ineo, είχε αποτελέσει κοινή ανάθεση των Ραδιοφωνιών Δανίας και Νορβηγίας το 1983, και εκτελέστηκε για πρώτη φορά τον ίδιο χρόνο, στην αρχική του εκδοχή, με σολιστικό όργανο μια … ηλεκτρική κιθάρα!
Ineo-Lux-Memini-Adeo : τέσσερις λέξεις, η μακροσκελής μελοποίηση των οποίων απαρτίζει τα ισάριθμα μέρη αυτού του περίεργου και γοητευτικού ρέκβιεμ για χορωδία και ορχήστρα δωματίου.
Τόσο η ερμηνεία του βιολονίστα Terje Tonnesen, όσο και του αρχιμουσικού Christian Eggen, που οδήγησε πειστικότατα τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα τον Σεπτέμβριο του 1986 στο Ναό του Αγίου Πέτρου στο Monden του Λονδίνου, όσο και αυτή του φωνητικού συνόλου Grex Vocalis υπό τον Carl Hogset και της Rainbow Orchestra υπό τον Christian Eggen και πάλι, τον Νοέμβριο του 1987 στο studio “Rainbow” του Oslo, συνδυάζουν αρμονικά την χαρακτηριστική ευαισθησία παλαιότερων εποχών με την τεχνική αρτιότητα των τελευταίων δεκαετιών.
Στο υψηλό αυτό τελικό ηχητικό αποτέλεσμα έχουν συμβάλλει αποφασιστικά και οι ειδήμονες τεχνικοί ήχου της ECM : Arne Akselberg και Jan Erik Kongshaug.
(περιοδικό "Τα Μουσικά", τ.2, Χειμώνας 1996-97)
 
(C)2007 Παναγιώτης Θεοδοσίου.
powered by PromoWeb