Παναγιώτης Θεοδοσίου
 
  • English
  • Greek
ΜΕΝΟΥ
Home
Curriculum Vitae
Works
Concerts
CD's
Editions
Articles
Radio Programs
Audiovisual Archive
Contact
Search
NEWS
Καλώς ήλθατε στο δικτυακό τόπο του συνθέτη Παναγιώτη Θεοδοσίου!

Μπορείτε να ακούσετε ηχητικά δείγματα από τα έργα του αλλά και να μοιραστείτε μαζί του τις ιδέες και τις απόψεις σας.

Επόμενες εκδηλώσεις:
I. IXNOS ensemble Two Concerts
Διαφορετικές μουσικές που γράφτηκαν ή διασκευάστηκαν για το σύνολο από Έλληνες συνθέτες. Γέφυρα μεταξύ τους, η μουσική συνθετών του 20ου αιώνα, με την ιδιαίτερη ματιά και τον ήχο των ixnos ensemble.
έργα B.Martinu, A.Schnittke, E.Satie, Γ.Koυμεντάκη, Γ.Δούση, Philip Glass, Κοκκόρη, A. Copland, Chic Corea και Π. Θεοδοσίου.
Βύνη Φουντά, πιάνο, Νίκος Κατριτζιδάκης, φλάουτο, Γιάννης Χαρμπίλας, κοντραμπάσο, Σωκράτης Αγγελάκος, τύμπανα. Συμμετέχει η μέτζο σοπράνο Ιρένα Αθανασίου
α.Κυριακή 21 Απριλίου 2019, ώρα 20:00
Αετοπούλειο, Φιλικής Εταιρείας και Τομπάζη, Χαλάνδρι
β. Δευτέρα 13 Μαΐου 2019, ώρα 19:00 Τρίτο Πρόγραμμα Ελληνικής Ραδιοφωνίας ΕΡΤ από την εκπομπή "Συναυλίες στο Τρίτο"
II.Ρεσιτάλ Πιάνου Θοδωρή Τζοβανάκη.
Έργα Ελλήνων Συνθετών. Δ. Μητρόπουλου, Ν. Σκαλκώτα, Μ. Χατζηδάκι, Π. Θεοδοσίου ("Scenes from Ancient Greece").
Δευτέρα 20 Μαΐου 2019, ώρα 19:00
Τρίτο Πρόγραμμα Ελληνικής Ραδιοφωνίας ΕΡΤ
III.Ρεσιτάλ Κοντραμπάσου Γιώργου Αρνή
Έργα για Κοντραμπάσο. Παναγιώτη Θεοδοσίου "Affliction".
Ίδρυμα Θεοχαράκη, Μέρλιν 1, Αθήνα
IV.Μουσικό Φεστιβάλ Χίου
Ρεσιτάλ τραγουδιού της Μαργαρίτας Συγγενιώτου με τον Χρήστο Μαρίνο στο πιάνο. Έργα Ελλήνων Συνθετών. Παναγιώτη Θεοδοσίου "Sappho's Eros"
Ιούλιος 2019


Welcome to the website of the composer Panagiotis Theodossiou!

You can hear sound clips from his works and share your ideas and opinions.

Next Concerts:
Ι.IXNOS ensemble Two Concerts.
Different music styles written or arranged especially for the ensemble by Greek composers.
Bridges between 20th century music and the special sound aspect of IXNOS ensemble.
Works and transcriptions by B. Martinu, A. Schnittke, E. Satie, G.Koumentakis, G. Doussis, Ph. Glass,
Ev. Kokkoris, A. Coplant, Ch. Corea and Panagiotis Theodossiou.
α.Sunday April 21, 2019, 20:00
Aetopouleio Cultural Center, Filikis Etairias & Tompazi, Halandri
β. Monday May 13, 2019, 19:00 Third Program of Greek State Radio underthe program "Trito Concerts".
II.Thodoris Tzovanakis Piano Recital.
Works by Greek Composers. D, Mitropoulos, N.Skalkotas, M. Hatzidakis,P. Theodossiou ("Scenes from Ancient Greece").
Monday My 20, 2019, 19:00
Third Program of Greek State Radio
III.Yiorgos Arnis Contrabass Recital
Works for Contrabass. Panmagiotis Theodossiou "Affliction".
Theocharaki Foundation
Maerlin 1 Athens
June 2019
IV.Chios Music Festival
Margarita Syggeniotou - Christos Marinos, Voice - Piano Recital.
Works by Greek Composers. Panagiotis Theodossiou "Sappho's Eros"
July 2019
LINKS
Καλογεροπούλειο Ωδείο
 
 
Terje Rypdal Print E-mail
CD Review
Undisonus-Ineo
1. Undisonus for Violin and Orchestra
2. Ineo, for Choir and Chamber Orchestra
Ερμηνευτές :
a. Terje Tonnesen : violin Royal Philharmonic Orchestra, London, conducted by Christian Eggen
b. “Grex Vocalis” directed by Carl Hogset, “The Rainbow Orchestra” conducted by Christian Eggen.
Εταιρεία : ECM
Ημερομηνία ηχογράφησης : α. 9/1986, β. 11/1987
("Ta Moussika" magazine, 2, Winter 1996-97) Δυο έργα κοινής αισθητικής περιλαμβάνει η παρούσα δισκογραφική έκδοση της ECM. Το ένα οργανικό, σε μορφή κοντσέρτου, το άλλο κυρίως φωνητικό, στην μορφή ενός ρέκβιεμ. Και τα δύο προσδιορίζουν από κοινού το «άλλο» πρόσωπο ενός κλασικού, για τα δεδομένα της παρούσας δισκογραφικής εταιρείας, δεξιοτέχνη του αυτοσχεδιασμού.
Ο νορβηγός Terje Rypdal, γνώριμος ίσως από τις πρώτες του ηχογραφήσεις σαν κιθαρίστας για λογαριασμός της ECM από τη δεκαετία ήδη του ’70, εδώ σίγουρα μας εκπλήσσει. Μια κρυφή πτυχή αποκαλύπτεται, μια πτυχή όμως που δείχνει να είναι απλώς η κορυφή ενός αγνώστου μεγέθους παγόβουνου.
Τα αινιγματικά νορβηγικά φιόρδ μες στον χειμώνα, που όχι άστοχα, ίσως, εικονίζονται στο πολύ προσεγμένο εξώφυλλο του δίσκου, δείχνουν να αποτελούν το φυσικό περιβάλλον για τη δημιουργική ευαισθησία ενός τέτοιου συνθέτη, αλλά και την κατάλληλη ατμόσφαιρα για την κυοφορία τέτοιων συμφωνικών έργων. Η μυστηριώδης μελαγχολία του παγωμένου τοπίου, αλλά και το δέος του ευμεγέθους και γιγαντιαίου στην όψη, η αυστηρή συμφωνική πλοκή, αλλά και το νεορομαντικό περίγραμμα που χαρακτηρίζει και τα δύο έργα, μας γυρίζει πίσω στο παρελθόν και κατευθείαν στα συμφωνικά έργα ενός πρωτοπόρου της Βόρειας Σχολής, του Γιαν Σιμπέλιους.
Ακούγοντας κανείς και τις δυο συνθετικές απόπειρες, έχει την εντύπωση ότι έχει προϋπάρξει ένας μεγάλος αριθμός δημιουργιών, που χάρισαν στον συνθέτη μια αβίαστη και γεμάτη πείρα γραφίδα. Και αυτό δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, καθώς τα έργα φέρουν αντίστοιχα τους αριθμούς op. 23 και 29, ενώ, όπως δηλώνει ο συνθέτης στη συνέντευξη που περιλαμβάνεται στο εσώφυλλο της ψηφιακής αυτής έκδοσης, το συνθετικό του opus έφθανε έως τη χρονολογία παραγωγής (1990) στον αριθμό 48.
Το πρώτο από τα δυο έργα είναι ένα τριμερές, αν και σε  ενιαία μορφή, κοντσέρτο για βιολί (να θυμηθούμε άραγε και εδώ τον Σιμπέλιους;) αφιερωμένο στον βιολονίστα Terje Tonnesen. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το έργο εκτελέστηκε για πρώτη φορά από την Φιλαρμονική του Μπέργκεν το 1984, αποκτώντας τον τίτλο της σύνθεσης της χρονιάς από την Ένωση Νορβηγών Συνθετών.
Όσο για το δεύτερο έργο, το αινιγματικό Ineo, είχε αποτελέσει κοινή ανάθεση των Ραδιοφωνιών Δανίας και Νορβηγίας το 1983, και εκτελέστηκε για πρώτη φορά τον ίδιο χρόνο, στην αρχική του εκδοχή, με σολιστικό όργανο μια … ηλεκτρική κιθάρα!
Ineo-Lux-Memini-Adeo : τέσσερις λέξεις, η μακροσκελής μελοποίηση των οποίων απαρτίζει τα ισάριθμα μέρη αυτού του περίεργου και γοητευτικού ρέκβιεμ για χορωδία και ορχήστρα δωματίου.
Τόσο η ερμηνεία του βιολονίστα Terje Tonnesen, όσο και του αρχιμουσικού Christian Eggen, που οδήγησε πειστικότατα τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα τον Σεπτέμβριο του 1986 στο Ναό του Αγίου Πέτρου στο Monden του Λονδίνου, όσο και αυτή του φωνητικού συνόλου Grex Vocalis υπό τον Carl Hogset και της Rainbow Orchestra υπό τον Christian Eggen και πάλι, τον Νοέμβριο του 1987 στο studio “Rainbow” του Oslo, συνδυάζουν αρμονικά την χαρακτηριστική ευαισθησία παλαιότερων εποχών με την τεχνική αρτιότητα των τελευταίων δεκαετιών.
Στο υψηλό αυτό τελικό ηχητικό αποτέλεσμα έχουν συμβάλλει αποφασιστικά και οι ειδήμονες τεχνικοί ήχου της ECM : Arne Akselberg και Jan Erik Kongshaug.
(περιοδικό "Τα Μουσικά", τ.2, Χειμώνας 1996-97)
 
(C)2007 Παναγιώτης Θεοδοσίου.
powered by PromoWeb