Παναγιώτης Θεοδοσίου
 
  • English
  • Greek
ΜΕΝΟΥ
Αρχική Σελίδα
Βιογραφικό Σημείωμα
Εργογραφία
Συναυλίες
Δισκογραφία
Εκδόσεις
Αρθρογραφία
Ραδιοφωνικές Παραγωγές
Οπτικοακουστικό Αρχείο
Επικοινωνία
Αναζήτηση
NEA
Καλώς ήλθατε στο δικτυακό τόπο του συνθέτη Παναγιώτη Θεοδοσίου!

Μπορείτε να ακούσετε ηχητικά δείγματα από τα έργα του αλλά και να μοιραστείτε μαζί του τις ιδέες και τις απόψεις σας.

Επόμενες εκδηλώσεις:
Carla Rees Athens Recital
Η Carla Rees ερμηνεύει έργα για άλτο φλάουτο και μπαρόκ φλάουτο κλασικών και μπαρόκ συνθετών.
Θέατρο RADAR. 8 Νοεμβρίου 2017 21:00
Έργα G.F.Telemann, C.Ph.EBach, J.J.Quantz, M.Oliva, C.Morsink, S.Frew, Ν. Χαριζάνος, Π.Θεοδοσίου, (Flow για σόλο άλτο φλάουτο) Κ.Ρεκλείτη, Κ.Ναντζόρου

Welcome to the website of the composer Panagiotis Theodossiou!

You can hear sound clips from his works and share your ideas and opinions.

Next Concerts:
Carla Rees Athens Recital
Carla Rees on Classical and Modern Composers
at Radar Theater (Ag. Ioannou & Pytheiou, Athens, Greece)
November 08, 2017 21:00 Carla Rees performs on alto flute and baroque flute works by G.F.Telemann, C.P.E.Bach, J.J.Quantz, M.Oliva, C.Morsink, S.Frew, N.Harizanos, P.Theodossiou, (Flow for alto flute solo) K.Rekleiti, K.Mantzorou
LINKS
Menestrelon
Ορχήστρα των Χρωμάτων
Μουσικό Διαδυκτιακό Περιοδικό
Ecclesia
Ένωση Ελλήνων Μουσουργών
 
 
Olivier Messiaen (1908-1992) Εκτύπωση E-mail
Κριτική CD
Die fruhen Orgelwerke
1. Le banquet Celeste
2. Diptyque
3. L’ Apparition de l’Eglise Eternelle
4. L’ Ascension
Όργανο : Rudolf Innig D.G. (Dabringhaus und Grim)
Ηχογρ. : 1988, Διάρκεια : 53’12’’
("Ta Moussika" magazine, 2, Winter 1996-97) Μια ιδέα που σίγουρα θα ενδιαφέρει πολλούς : η κοινή παρουσίαση των πιο αντιπροσωπευτικών από τα νεανικά και πιο προσιτά, βέβαια, έργα για εκκλησιαστικό όργανο του μεγάλου γάλλου συνθέτη του αιώνα μας. Το μοναδικό ίσως έργο που λείπει από μια τέτοια συγκεντρωτική προσπάθεια, είναι το μεγάλης κλίμακας La nativite de Seigneur, η χρονική διάρκεια του οποίου σίγουρα θα επέβαλλε στη γερμανική εταιρεία Dabringhaus und Grim την παραγωγή ενός διπλού CD στην θέση του παρόντος μονού.
Τα τέσσερα έργα που περιλαμβάνονται εδώ, συνιστούν αντίστοιχες απόψεις του εκκλησιολογικού και χριστολογικού μυστηρίου της χριστιανικής θεολογίας : το «Ουράνιο Συμπόσιο» (La banquet Celeste 1926), που αναφέρεται στο μυστήριο της θείας Κοινωνίας, το «Δίπτυχο» (Diptyque, 1930), μια διττή μουσική απεικόνιση της γης και του ουρανού, του χρόνου και της αιωνιότητας, η «Παρουσία της Αιώνιας Εκκλησίας» (L’ Apparition de l’Eglise Eternelle, 1932), το όραμα μιας ουράνιας εκκλησίας που κατεβαίνει μεγαλόπρεπα προς τον κόσμο για να ανυψωθεί και πάλι μετά από ένα μνημειώδες και αργό crescendo-decresendo, και τέλος η «Ανάληψη» (L’ Ascension, 1934), το πιο πολυσυζητημένο από τα νεανικά έργα του Μεσιέν, το οποίο δέχθηκε αργότερα και μια γραφή για ορχήστρα από τη ρέουσα δημιουργική γραφίδα του συνθέτη. Μια τετραμερής δοξολογία στην Ανάληψη του Κυρίου, που συγκεντρώνει όλη τη συνθετική μαεστρία καθώς και όλα τα έως τότε θεωρητικά επιτεύγματα της μεσσιανικής πρωτοπορίας. «Συμπερασματικά», σημειώνει χαρακτηριστικά ο ερμηνευτής των έργων Rudolf Innig, «μπορεί να ειπωθεί ότι αυτά τα έργα σηματοδοτούν την έναρξη μιας καλλιτεχνικής εξέλιξης μέσα από την οποία το εκκλησιαστικό όργανο θα αποκτούσε νέα ιστορική διάσταση για να γίνει το επίκεντρο της σύγχρονης πρωτοπορίας».
Πάντως, τόσο η ερμηνεία των έργων που περιλαμβάνονται εδώ, όσο και η μουσικολογική τους προσέγγιση στο ένθετο δισκογραφικό σημείωμα, που υπογράφονται αμφότερες από τον νέο γερμανό δεξιοτέχνη του εκκλησιαστικού οργάνου, καλύπτουν πλήρως τις απαιτήσεις μιας τέτοιας συνολικής παρουσίασης. Είναι επίσης άξιο λόγου το γεγονός ότι παρά τη γερμανική του παιδεία (η μοναδική «γαλλική» του μαθητεία ήταν κοντά στον Gaston Litaize) καταφέρνει να προσεγγίσει ερμηνευτικά το έργο του Μεσιέν με έναν τρόπο που θυμίζει τον αντίστοιχο του κορυφαίου οργανίστα του αιώνα μας και εξοχότερου ίσως ερμηνευτή έργων του γάλλου συνθέτη Louis Thiry, αποτελώντας έτσι τον δημιουργικό αντίποδα της νέας γενιάς στην ερμηνευτική των έργων αυτών.
Το ιστορικό μεγάλο εκκλησιαστικό όργανο του ναού St. Felizitas στο ludinghausen, πλήρες ηχοχρωματικών παραλλαγών και κατάλληλο για τις ερμηνευτικές απαιτήσεις τέτοιων έργων, αποτέλεσε το ηχητικό όχημα για την παρούσα ηχογράφηση, η οποία στέκεται επίσης σε πολύ υψηλά επίπεδα εκμεταλλευόμενη και τα τελευταία ίχνη απόηχου μιας τέτοιου μεγέθους ηχητικής πηγής. Σε όλα αυτά αν προσθέσουμε και τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια του ίδιου του Μεσιέν αναφορικά με τα εξωμουσικά κίνητρα και τις χαρακτηριστικές σχέσεις τους με την κατασκευαστική τεχνική και τη μουσική πλοκή κάθε έργου, θα έχουμε σίγουρα την εικόνα μιας δίχως άλλο σημαντικής παρουσίασης.
(περιοδικό "Τα Μουσικά", τ.2, Χειμώνας 1996-97)

 
(C)2007 Παναγιώτης Θεοδοσίου.
powered by PromoWeb