Παναγιώτης Θεοδοσίου
 
  • English
  • Greek
ΜΕΝΟΥ
Αρχική Σελίδα
Βιογραφικό Σημείωμα
Εργογραφία
Συναυλίες
Δισκογραφία
Εκδόσεις
Αρθρογραφία
Ραδιοφωνικές Παραγωγές
Οπτικοακουστικό Αρχείο
Επικοινωνία
Αναζήτηση
NEA
Καλώς ήλθατε στο δικτυακό τόπο του συνθέτη Παναγιώτη Θεοδοσίου!

Μπορείτε να ακούσετε ηχητικά δείγματα από τα έργα του αλλά και να μοιραστείτε μαζί του τις ιδέες και τις απόψεις σας.

Επόμενες εκδηλώσεις:
I.Συναυλία με έργα Ελλήνων και ελληνικής καταγωγής συνθετών για φωνή (countertenor) και εκκλησιαστικό Όργανο (17ος - 21ος αι.). Ερμηνεύουν οι Νίκος Σπανάτης και Χριστίνα Αντωνιάδου. Έργα των Γκαετάνο Γκρέκο, Δημητρίου Αγαθίδη, πρίγκηπος Ιωάννη Καρατζά,Κωνσταντίνου Χαρικιόπουλου, Μπόρις Παπαντόπουλο, Σκαρλάτου Φωτεινού, Ζωρζ Ατανασιαντές, Τζων Σινόπουλου-Ουίλσον, Γεωργίας Ταγγίρη, Μάρκου Σοφιανόπουλου, Κώστα Νικολαίδη και Παναγιώτη Θεοδοσίου.
Ιστορικός χώρος Αγγλικανικής Εκκλησίας Αθηνών. Κυριακή 22 Απριλίου, 20:30
Είσοδος: 12 Ευρώ
II. 2018 Διεθνείς Μουσικές Μέρες, Κίνα
Το επιλεγμένο έργο "Between Times" για κλαρινέτο, βιόλα και πιάνο θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Φεστιβάλ Μοντέρνα Μουσικής του Πεκίνου (19 - 27 Μαΐου). Ερμηνεία από το Trio Clavino.
Practice Building Recital Hall
Central Conservatory of Music, Beijing, China, Σάββατο 26 Μαΐου 2018, 2:00 μ.μ.


Welcome to the website of the composer Panagiotis Theodossiou!

You can hear sound clips from his works and share your ideas and opinions.

Next Concerts:
Ι.A Concert with works by Greek and greek origin composers for countertenor voice and church organ
(17th - 21st c.)
Works by Gaetano Greco, Dimitrios Agathidis, prince Ioannes Caradja, Konstantinos Charikiopoulos, Boris Papadopoulo, Skarlatos Foteinos, Georges Atanassiandes, John Sinopoulos - Wilson, Georgia Taggiri, Marco Sofianopoulo, Kostas Nikolaidi, and Panagiotis Theodossiou.
Historical monument of St' Paul's Anglican Church in Athens, April 22, 2018, 20:30
Entrance: 12 Euros
ΙΙ.2018 ISCM World New Music Days,China
The selected work "Between Times" for clarinet, viola and piano will represent Greece in Beijing Modern Music Festival (May 19-27, 2018). Performance by Trio Clavino.
Practice Building Recital Hall
Central Conservatory of Music, Beijing, China, Saturday, May 26, 2:00 p.m.
LINKS
Καλογεροπούλειο Ωδείο
Μουσικό Διαδυκτιακό Περιοδικό
 
 
Olivier Messiaen (1908-1992) Εκτύπωση E-mail
Κριτική CD
Die fruhen Orgelwerke
1. Le banquet Celeste
2. Diptyque
3. L’ Apparition de l’Eglise Eternelle
4. L’ Ascension
Όργανο : Rudolf Innig D.G. (Dabringhaus und Grim)
Ηχογρ. : 1988, Διάρκεια : 53’12’’
("Ta Moussika" magazine, 2, Winter 1996-97) Μια ιδέα που σίγουρα θα ενδιαφέρει πολλούς : η κοινή παρουσίαση των πιο αντιπροσωπευτικών από τα νεανικά και πιο προσιτά, βέβαια, έργα για εκκλησιαστικό όργανο του μεγάλου γάλλου συνθέτη του αιώνα μας. Το μοναδικό ίσως έργο που λείπει από μια τέτοια συγκεντρωτική προσπάθεια, είναι το μεγάλης κλίμακας La nativite de Seigneur, η χρονική διάρκεια του οποίου σίγουρα θα επέβαλλε στη γερμανική εταιρεία Dabringhaus und Grim την παραγωγή ενός διπλού CD στην θέση του παρόντος μονού.
Τα τέσσερα έργα που περιλαμβάνονται εδώ, συνιστούν αντίστοιχες απόψεις του εκκλησιολογικού και χριστολογικού μυστηρίου της χριστιανικής θεολογίας : το «Ουράνιο Συμπόσιο» (La banquet Celeste 1926), που αναφέρεται στο μυστήριο της θείας Κοινωνίας, το «Δίπτυχο» (Diptyque, 1930), μια διττή μουσική απεικόνιση της γης και του ουρανού, του χρόνου και της αιωνιότητας, η «Παρουσία της Αιώνιας Εκκλησίας» (L’ Apparition de l’Eglise Eternelle, 1932), το όραμα μιας ουράνιας εκκλησίας που κατεβαίνει μεγαλόπρεπα προς τον κόσμο για να ανυψωθεί και πάλι μετά από ένα μνημειώδες και αργό crescendo-decresendo, και τέλος η «Ανάληψη» (L’ Ascension, 1934), το πιο πολυσυζητημένο από τα νεανικά έργα του Μεσιέν, το οποίο δέχθηκε αργότερα και μια γραφή για ορχήστρα από τη ρέουσα δημιουργική γραφίδα του συνθέτη. Μια τετραμερής δοξολογία στην Ανάληψη του Κυρίου, που συγκεντρώνει όλη τη συνθετική μαεστρία καθώς και όλα τα έως τότε θεωρητικά επιτεύγματα της μεσσιανικής πρωτοπορίας. «Συμπερασματικά», σημειώνει χαρακτηριστικά ο ερμηνευτής των έργων Rudolf Innig, «μπορεί να ειπωθεί ότι αυτά τα έργα σηματοδοτούν την έναρξη μιας καλλιτεχνικής εξέλιξης μέσα από την οποία το εκκλησιαστικό όργανο θα αποκτούσε νέα ιστορική διάσταση για να γίνει το επίκεντρο της σύγχρονης πρωτοπορίας».
Πάντως, τόσο η ερμηνεία των έργων που περιλαμβάνονται εδώ, όσο και η μουσικολογική τους προσέγγιση στο ένθετο δισκογραφικό σημείωμα, που υπογράφονται αμφότερες από τον νέο γερμανό δεξιοτέχνη του εκκλησιαστικού οργάνου, καλύπτουν πλήρως τις απαιτήσεις μιας τέτοιας συνολικής παρουσίασης. Είναι επίσης άξιο λόγου το γεγονός ότι παρά τη γερμανική του παιδεία (η μοναδική «γαλλική» του μαθητεία ήταν κοντά στον Gaston Litaize) καταφέρνει να προσεγγίσει ερμηνευτικά το έργο του Μεσιέν με έναν τρόπο που θυμίζει τον αντίστοιχο του κορυφαίου οργανίστα του αιώνα μας και εξοχότερου ίσως ερμηνευτή έργων του γάλλου συνθέτη Louis Thiry, αποτελώντας έτσι τον δημιουργικό αντίποδα της νέας γενιάς στην ερμηνευτική των έργων αυτών.
Το ιστορικό μεγάλο εκκλησιαστικό όργανο του ναού St. Felizitas στο ludinghausen, πλήρες ηχοχρωματικών παραλλαγών και κατάλληλο για τις ερμηνευτικές απαιτήσεις τέτοιων έργων, αποτέλεσε το ηχητικό όχημα για την παρούσα ηχογράφηση, η οποία στέκεται επίσης σε πολύ υψηλά επίπεδα εκμεταλλευόμενη και τα τελευταία ίχνη απόηχου μιας τέτοιου μεγέθους ηχητικής πηγής. Σε όλα αυτά αν προσθέσουμε και τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια του ίδιου του Μεσιέν αναφορικά με τα εξωμουσικά κίνητρα και τις χαρακτηριστικές σχέσεις τους με την κατασκευαστική τεχνική και τη μουσική πλοκή κάθε έργου, θα έχουμε σίγουρα την εικόνα μιας δίχως άλλο σημαντικής παρουσίασης.
(περιοδικό "Τα Μουσικά", τ.2, Χειμώνας 1996-97)

 
(C)2007 Παναγιώτης Θεοδοσίου.
powered by PromoWeb