Παναγιώτης Θεοδοσίου
 
  • English
  • Greek
ΜΕΝΟΥ
Home
Curriculum Vitae
Works
Concerts
CD's
Editions
Articles
Radio Programs
Audiovisual Archive
Contact
Search
NEWS
Καλώς ήλθατε στο δικτυακό τόπο του συνθέτη Παναγιώτη Θεοδοσίου!

Μπορείτε να ακούσετε ηχητικά δείγματα από τα έργα του αλλά και να μοιραστείτε μαζί του τις ιδέες και τις απόψεις σας.

Επόμενες εκδηλώσεις:
I. IXNOS ensemble Two Concerts
Διαφορετικές μουσικές που γράφτηκαν ή διασκευάστηκαν για το σύνολο από Έλληνες συνθέτες. Γέφυρα μεταξύ τους, η μουσική συνθετών του 20ου αιώνα, με την ιδιαίτερη ματιά και τον ήχο των ixnos ensemble.
έργα B.Martinu, A.Schnittke, E.Satie, Γ.Koυμεντάκη, Γ.Δούση, Philip Glass, Κοκκόρη, A. Copland, Chic Corea και Π. Θεοδοσίου.
Βύνη Φουντά, πιάνο, Νίκος Κατριτζιδάκης, φλάουτο, Γιάννης Χαρμπίλας, κοντραμπάσο, Σωκράτης Αγγελάκος, τύμπανα. Συμμετέχει η μέτζο σοπράνο Ιρένα Αθανασίου
α.Κυριακή 21 Απριλίου 2019, ώρα 20:00
Αετοπούλειο, Φιλικής Εταιρείας και Τομπάζη, Χαλάνδρι
β. Δευτέρα 13 Μαΐου 2019, ώρα 19:00 Τρίτο Πρόγραμμα Ελληνικής Ραδιοφωνίας ΕΡΤ από την εκπομπή "Συναυλίες στο Τρίτο"
II.Ρεσιτάλ Πιάνου Θοδωρή Τζοβανάκη.
Έργα Ελλήνων Συνθετών. Δ. Μητρόπουλου, Ν. Σκαλκώτα, Μ. Χατζηδάκι, Π. Θεοδοσίου ("Scenes from Ancient Greece").
Δευτέρα 20 Μαΐου 2019, ώρα 19:00
Τρίτο Πρόγραμμα Ελληνικής Ραδιοφωνίας ΕΡΤ
III.Ρεσιτάλ Κοντραμπάσου Γιώργου Αρνή
Έργα για Κοντραμπάσο. Παναγιώτη Θεοδοσίου "Affliction".
Ίδρυμα Θεοχαράκη, Μέρλιν 1, Αθήνα
IV.Μουσικό Φεστιβάλ Χίου
Ρεσιτάλ τραγουδιού της Μαργαρίτας Συγγενιώτου με τον Χρήστο Μαρίνο στο πιάνο. Έργα Ελλήνων Συνθετών. Παναγιώτη Θεοδοσίου "Sappho's Eros"
Ιούλιος 2019


Welcome to the website of the composer Panagiotis Theodossiou!

You can hear sound clips from his works and share your ideas and opinions.

Next Concerts:
Ι.IXNOS ensemble Two Concerts.
Different music styles written or arranged especially for the ensemble by Greek composers.
Bridges between 20th century music and the special sound aspect of IXNOS ensemble.
Works and transcriptions by B. Martinu, A. Schnittke, E. Satie, G.Koumentakis, G. Doussis, Ph. Glass,
Ev. Kokkoris, A. Coplant, Ch. Corea and Panagiotis Theodossiou.
α.Sunday April 21, 2019, 20:00
Aetopouleio Cultural Center, Filikis Etairias & Tompazi, Halandri
β. Monday May 13, 2019, 19:00 Third Program of Greek State Radio underthe program "Trito Concerts".
II.Thodoris Tzovanakis Piano Recital.
Works by Greek Composers. D, Mitropoulos, N.Skalkotas, M. Hatzidakis,P. Theodossiou ("Scenes from Ancient Greece").
Monday My 20, 2019, 19:00
Third Program of Greek State Radio
III.Yiorgos Arnis Contrabass Recital
Works for Contrabass. Panmagiotis Theodossiou "Affliction".
Theocharaki Foundation
Maerlin 1 Athens
June 2019
IV.Chios Music Festival
Margarita Syggeniotou - Christos Marinos, Voice - Piano Recital.
Works by Greek Composers. Panagiotis Theodossiou "Sappho's Eros"
July 2019
LINKS
Καλογεροπούλειο Ωδείο
 
 
Olivier Messiaen (1908-1992) Print E-mail
CD Review
Die fruhen Orgelwerke
1. Le banquet Celeste
2. Diptyque
3. L’ Apparition de l’Eglise Eternelle
4. L’ Ascension
Όργανο : Rudolf Innig D.G. (Dabringhaus und Grim)
Ηχογρ. : 1988, Διάρκεια : 53’12’’
("Ta Moussika" magazine, 2, Winter 1996-97) Μια ιδέα που σίγουρα θα ενδιαφέρει πολλούς : η κοινή παρουσίαση των πιο αντιπροσωπευτικών από τα νεανικά και πιο προσιτά, βέβαια, έργα για εκκλησιαστικό όργανο του μεγάλου γάλλου συνθέτη του αιώνα μας. Το μοναδικό ίσως έργο που λείπει από μια τέτοια συγκεντρωτική προσπάθεια, είναι το μεγάλης κλίμακας La nativite de Seigneur, η χρονική διάρκεια του οποίου σίγουρα θα επέβαλλε στη γερμανική εταιρεία Dabringhaus und Grim την παραγωγή ενός διπλού CD στην θέση του παρόντος μονού.
Τα τέσσερα έργα που περιλαμβάνονται εδώ, συνιστούν αντίστοιχες απόψεις του εκκλησιολογικού και χριστολογικού μυστηρίου της χριστιανικής θεολογίας : το «Ουράνιο Συμπόσιο» (La banquet Celeste 1926), που αναφέρεται στο μυστήριο της θείας Κοινωνίας, το «Δίπτυχο» (Diptyque, 1930), μια διττή μουσική απεικόνιση της γης και του ουρανού, του χρόνου και της αιωνιότητας, η «Παρουσία της Αιώνιας Εκκλησίας» (L’ Apparition de l’Eglise Eternelle, 1932), το όραμα μιας ουράνιας εκκλησίας που κατεβαίνει μεγαλόπρεπα προς τον κόσμο για να ανυψωθεί και πάλι μετά από ένα μνημειώδες και αργό crescendo-decresendo, και τέλος η «Ανάληψη» (L’ Ascension, 1934), το πιο πολυσυζητημένο από τα νεανικά έργα του Μεσιέν, το οποίο δέχθηκε αργότερα και μια γραφή για ορχήστρα από τη ρέουσα δημιουργική γραφίδα του συνθέτη. Μια τετραμερής δοξολογία στην Ανάληψη του Κυρίου, που συγκεντρώνει όλη τη συνθετική μαεστρία καθώς και όλα τα έως τότε θεωρητικά επιτεύγματα της μεσσιανικής πρωτοπορίας. «Συμπερασματικά», σημειώνει χαρακτηριστικά ο ερμηνευτής των έργων Rudolf Innig, «μπορεί να ειπωθεί ότι αυτά τα έργα σηματοδοτούν την έναρξη μιας καλλιτεχνικής εξέλιξης μέσα από την οποία το εκκλησιαστικό όργανο θα αποκτούσε νέα ιστορική διάσταση για να γίνει το επίκεντρο της σύγχρονης πρωτοπορίας».
Πάντως, τόσο η ερμηνεία των έργων που περιλαμβάνονται εδώ, όσο και η μουσικολογική τους προσέγγιση στο ένθετο δισκογραφικό σημείωμα, που υπογράφονται αμφότερες από τον νέο γερμανό δεξιοτέχνη του εκκλησιαστικού οργάνου, καλύπτουν πλήρως τις απαιτήσεις μιας τέτοιας συνολικής παρουσίασης. Είναι επίσης άξιο λόγου το γεγονός ότι παρά τη γερμανική του παιδεία (η μοναδική «γαλλική» του μαθητεία ήταν κοντά στον Gaston Litaize) καταφέρνει να προσεγγίσει ερμηνευτικά το έργο του Μεσιέν με έναν τρόπο που θυμίζει τον αντίστοιχο του κορυφαίου οργανίστα του αιώνα μας και εξοχότερου ίσως ερμηνευτή έργων του γάλλου συνθέτη Louis Thiry, αποτελώντας έτσι τον δημιουργικό αντίποδα της νέας γενιάς στην ερμηνευτική των έργων αυτών.
Το ιστορικό μεγάλο εκκλησιαστικό όργανο του ναού St. Felizitas στο ludinghausen, πλήρες ηχοχρωματικών παραλλαγών και κατάλληλο για τις ερμηνευτικές απαιτήσεις τέτοιων έργων, αποτέλεσε το ηχητικό όχημα για την παρούσα ηχογράφηση, η οποία στέκεται επίσης σε πολύ υψηλά επίπεδα εκμεταλλευόμενη και τα τελευταία ίχνη απόηχου μιας τέτοιου μεγέθους ηχητικής πηγής. Σε όλα αυτά αν προσθέσουμε και τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια του ίδιου του Μεσιέν αναφορικά με τα εξωμουσικά κίνητρα και τις χαρακτηριστικές σχέσεις τους με την κατασκευαστική τεχνική και τη μουσική πλοκή κάθε έργου, θα έχουμε σίγουρα την εικόνα μιας δίχως άλλο σημαντικής παρουσίασης.
(περιοδικό "Τα Μουσικά", τ.2, Χειμώνας 1996-97)

 
(C)2007 Παναγιώτης Θεοδοσίου.
powered by PromoWeb